mandag 10. januar 2011

Beste bilde, Del 2


Vi fikk igjen beskjed om å finne det beste bildet i bunken av de 10 bildene. dette var ikke lett. Jeg endte til slutt om med bildet som ble tatt av fjellveggen på hytta. 

"Kategori: Lys
"Lys på fjell"
Dette bildet er også tatt på hytta nå i vinter. Det blir aldri helt lyst når det er overskyet, så når klokken begynner å nærme seg 17:00 begynner soldnedgangen. Her flommer lyset ned gjennom skyene, og treffer fjellveggen. Her fikk jeg min ide. Lyset er litt dust til høyre i bildet, men blir sterkere midt i bildet. Komposisjonen består av skrå linjer i fjellveggen, trærne i fjellvegg bli repetert og det samme lyset blir repetert flere ganger i bildet. Jeg har forsterket fargene en liten grad, men utenom det er bildet helt naturlig. Her har jeg lært at landskap er veldig interessant å ta bilde av, mest på grunn av at ting forandrer seg hele tiden, og det handler om å fange øyeblikkene."


Grunnen til at dette er mitt favorittbilde er på grunn av lyset om stemningen som kommer fram. Alle overflatene er berørt av det oransje og grå lyset som kommer fra himmelen. Dette er ekte, og det er ve drfor jeg liker det så godt. Naturen på sitt beste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar