mandag 17. januar 2011

Photoshop

Etter en liten innføring i Photoshop, fikk vi beskjed om å prøve det ut selv. Vi lærte bruken av:


Spot Healing Tool

Brush Tool


Eyedropper Tool
Her er resultatet av dagens arbeid: 
I dette bildet prøvde jeg å redigere øynene mine, samt håret og huden. Det første som ble gjort var å ta en fargeprøve av huden min med Eyedropper Tool. Deretter brukte jeg Brush Tool til å gjevne ut huden min. Jeg har med vilje over-redigert bildet, for å vise hvor langt man kan strekke denne funksjonen. Jeg har senere brukt Dodge Tool for å gjøre øyeeplene mine hvitere samt rundt irisen i øyet. Etter dette har jeg brukt Burn Tool til å gjøre håret mørkere, øynene svartere og øyenbrynene brunene. Dette er et eksempel på overredigering.
 

I dette eksempelet har jeg tatt et bilde av meg selv og brukt mange av de samme funksjonene som over. Huden er blitt mye mykere og fri for ugjevnheter ved hjelp av Eyedropper Tool i samarbeid med Brush Tool, tennene og øynene er hvitere ved hjelp av Dodge Tool og håret og øyenbryn- og vipper er mørkere ved hjelp av Burn Tool. Jeg likte dette bildet bedre enn det over, for dette ser litt mer naturlig ut.

I dette bildet har jeg jobbet på den samme måte som i bildet over. Dette ble bare veldig mye mer gjennomført enn det overt. Huden er blitt litt lysere ved hjelp av Dodge tool, det har også øredobbene hennes. Jeg at hele bildet lyser og er mye mer samkjørt nå enn det var før. Jeg har øgså brukt Spot Healing tool på dette bildet. En føflekk på haka er tatt vekk bl. a. Jeg ble ganske fornøyd med dette resultatet.


En av de bloggene jeg liker veldig godt, er Mari Halvorsen sin. Det var på siden hennes jeg fant link til noen av de videoene på som har lært meg det jeg kunne i photoshop før i dag. Her er en smakebit:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar