mandag 14. mars 2011

Beste bilde, Del 3

Vi fikk også denne gangen, som alle andre, beskjed om å trekke ut det bildet vi likte best.
Denne gangen falt kategorien overraskende på et av de første jeg tok, nemlig;


Kategori: Striper
"Blokk i solnedgang"

"Ideen bak dette bildet var å fange stripene i en avblokkene jeg bor nær.

Det var ganske sent på dagen, og solen hadde akkurat gått bak den midterste verandaen.
Bildet ble tatt med kameraet Nikon D60.
Komposisjonen består av veldig enkle, konkrete linjer som strekker seg fra topp til bunn  av bildet.
Man kan se at lyset holder på å gå ned, og at tre materialet i etasjene lyser opp. Bakgrunnen er blitt litt rosa på grunn av sola. Fotoet er kun redigert ved å forsterke fargene noen grader.
Man kan se en kontrast i fargene fra de mørke terrassene og den lyse himmelen, og dette skaper dybde og kontrast. Det er en lien grad av overlapping, men ikke i en slik grad at man merker noe til det. Terassene overlapper seg selv, og det danner et spennende motiv. Bildet er tatt med et fugleperspektiv, jeg står nedenfor, og tar bildet oppover.
Jeg ble veldig fornøyd med dette bildet! "

Jeg valgte dette bildet som det beste bilde på grunn av at jeg syns at det har så klare, fine, rene linjer, noe som skaper et veldig solid og flott bildet!
Fargene i bildet har også en stor rolle i hvorfor dette ble valgt. Fargene er rolige, fine og konkrete. 

Denne perioden har vært hektisk og vanskelig, men som alltid har oppgaven vært spennende og utfordrende.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar