mandag 2. mai 2011

Egendefinert oppgave, beste bilde

Det var en veldig vanskelig oppgave for meg å velge ut det beste bildet denne gangen. Jeg er veldig fornøyd med både prosessen og med det endelige produktet, ås det å velge et beste bildet var ikke lett. Etter å ha forhørt meg med både Brit Iren og klassekamerater, etter 5 forskjellige forslag og mer enn det, kom jeg til en endelig beslutning:


 Bilde 9
"Ferd"

ISO: 200
Blenderåpning: f/5,3
Lukkertid: 1/1000

"Ideen bak dette bildet var å fange en av mange ulike måter å reise på. Bildet er tatt i Thailand, og jeg ville få frem fargene i bildet.
Komposisjonen består  av gjentagelse, linjer, endring i størrelse, varm og kald kontrast og detaljer.
Bildet har ikke mye lys, mye fordi det var en dag med overskyet vær, og flatt lys. Fotoapparatet er det samme som før, Nikon D60. Dette er også uten blits.
Måte bildet er redigert på, er i hovedsak at det er et utsnitt av et annet bilde. Jeg har tatt vekk mye av fargene for å skape en stemning i bildet, og for å få ting til å se enda skitnere ut enn det kanskje var.
Dette bildet er ett av mine bedre tror jeg, og jeg er veldig fornøyd med resultatet!"

Jeg liker veldig godt hele komposisjonen og uttrykket som kommer frem i bildet. Det har vrt en travel periode, men jeg er veldig fornøyd med mitt eget resultat! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar